Délkelet-Ázsia: a kínaiak állnak nyerésre a japánokkal szemben

Több autó fogyott összesen, a villanyautók aránya pedig jelentősen emelkedett.

A Bangkokban tartott thaiföldi nemzetközi autókiállításon 27,5 százalékkal kelt el több autó, mint az egy évvel ezelőtti hasonló rendezvényen. Összesen 53 ezer autót és 5 ezer motorkerékpárt rendeltek meg a show látogatói. Ezen belül 32,8 százalék volt az elektromos autók részaránya, ami szép emelkedés a 2023-as 21,5 százalékos arány után. Leegyszerűsítve tavaly a megrendelt autók ötöde, idén már a harmada volt elektromos. 

Toyota az élen

A legtöbb autót, több mint 8,5 ezret a Toyota értékesítette. A második helyen a kínai BYD végzett, amely 5345 autójának talált vevőt. „A kínai villanyautók megragadták a thaiföldi autósok érdeklődését” – állította a vállalat közleménye. Tény, hogy a kínai autógyártók voltak a kiállítás főszereplői.

IMG 6409

Ezzel visszaszorították a thaiföldi autópiac korábbi sztárjait, a japán cégeket. Ezt a figyelmet részben annak köszönhették, hogy az elmúlt időszakban 1,44 milliárd dollár értékű befektetést jelentettek be a délkelet-ázsiai ország autógyártásába. A bangkoki kormány arra törekszik, hogy a Thaiföldön készülő autók 30 százaléka 2030-ban már elektromos meghajtású legyen.

  • A kínaiak közül a Great Wall Motor 2020-ban vásárolta meg a General Motors helyi üzemét. Ezt több száz millió dolláros befektetéssel akarják régiós gyártó és elosztó központtá fejleszteni.
  • Az MG Motor tulajdonosa a SAIC a helyi Charoen Pokphand Group vállalattal közösen 2019 óta gyárt elektromos autókat Thaiföldön. Ezt a tevékenységet akarják bővíteni. A Chery Automobile is érdeklődik a thaiföldi befektetési lehetőségek iránt, továbbá a Geely is foglalkozik ezzel a lehetőséggel.
  • A BYD évi 150 ezer autó gyártására alkalmas üzemet épít, amelyben 2024-benakarja megkezdeni a termelést. (Forrás: Reuters)

A cikk forrása: totalcar.hu