A Mazda mindig is erős volt a vágykeltésben, ám az Iconic SP a Japan Mobility Show színpadán talán az eddigi legjobb meglepetésük.
Miközben azon tanakodunk, milyen lehet a következő MX-5, az a kérdés is a levegőben van, hogy a Mazda csinálhat-e még egy komolyabb sportautót az elektromos platformjára.
Az Iconic SP 365 lóerős, és 1,450 kilós a 2,590 mm-es tengelytávon. Összességében 4,180 mm hosszú, 1,850 mm széles és csupán 1,150 mm magas. Vagyis alacsonyabb legalább egy centivel, mint az MX-5.
Azért lehetséges ez, mert a hajtást egy kétrotoros Wankel-generátor biztosítja, az elektromotorokkal pedig rendkívül alacsony lett az Iconic SP súlypontja.
Bukólámpák! Viola Red!
Ha azt mondanánk, hogy ez a jövő RX-7-je, senki sem lenne mérges.
Az, hogy a Mazda a bolygódugattyús motort használja generátorként, először az MX-30 továbbfejlesztett verziójában vált valósággá.
A Mazda azt mondja, ez a Wankel szinte bármilyen méretben alkalmazható, és többek közt akár hidrogénnel is lehet hajtani, egyéb karbonsemleges üzemanyagok mellett.
Ezek az ajtók valószínűleg nem szériagyártásra termettek, ám az SP Iconic legtöbb részlete simán megvalósítható.
Ebből a beltérből speciel semmit sem hiányolunk, úgyhogy indulhat is a gyártás, Mazda.
Úgy tűnik, 2023 Japan Mobility Show-ja nagyon erős lesz. A Mazda mellett a Honda, a Toyota, a Nissan, a Subaru, a Lexus és az Infiniti is kitett magáért.
A Mazda szokás szerint a saját útját járja, de jó lenne végre, ha termék is születne a kísérletezésből. Például ez, az SP Iconic.