Alig 24 óra múlva rajtol a századik születésnapját ünneplő Le Mans-i 24 órás verseny, friss bejelentésekből pedig nincs hiány. Nemrég az Alpine rántotta le a leplet jövőre érkező Hypercar kategóriás versenyautójáról, most pedig a Toyota villantott egy érdekes és fontos koncepciót.
A GR H2 Racing Concept pikantériáját a hajtás adja: a hibrid versenyautó belsőégésű motorja benzin helyett hidrogént éget el. Bár egyelőre inkább csak látványtervről beszélhetünk, a gyártó komolyan tervez a technológiával. 2026-tól hidrogénkategóriával bővül a Le Mans-i 24 órás mezőnye, melyben a Toyota elsők között jelezte részvételi szándékát.
6
Bár az új géposztály érkezéséről évek óta tudunk, új fejlemény, üzemanyagcellás és belső égésű motoros hidrogénautókat egyaránt várnak.
„Le Mans egy olyan hely, ahol kitolhatjuk a határokat és realizálhatjuk a jövőt. A célom, hogy a karbonsemlegességet a versenyzés sebességének és izgalmának sérülése nélkül érjük el. Nem fektetnék ebbe a technológiába, ha nem bíznék a győzelemben. A hidrogén a zéró károsanyag kibocsátás mellett nagyon izgalmas technológia: hangos, nyomatékos, dinamikus.” – nyilatkozta Akio Toyoda, a Toyota vezetője.
6
A japán márka számára nem újdonság a hidrogént égető belső égésű motor. Egy speciális Corolla régóta versenyez a megoldással egy kisebb túraautó bajnokságban.