A Yamaha a villanyautókra való átállásból is motorszállítóként venné ki a részét. Most azt is megmutatták a japánok, hogy mivel.
2
Bár elsősorban motorkerékpárjairól és hangszereiről ismert a Yamaha, beszállítóként az autóiparban is felbukkant a nevük, több alkalommal. Terveztek hengerfejeket, illetve komplett motorokat a Toyota, a Ford és a Volvo számára is: sok olyan esetben segítettek ki más gyártókat, ahol viszonylag kis helyre kellett nagy teljesítményű motort tervezni.
Úgy néz ki, a villanyautó-fejlesztéshez is hasonlóképp szeretne hozzájárulni a cég: most olyan villanymotort mutattak, amely kompakt mérete ellenére 470 lóerőt adhat le, ha 800 V-ról táplálják. Ezzel állítólag az méretkategória legerősebb motorjai közé tartozik. A kép alapján tényleg elég apró motorról van szó, amelyből négy is simán elfér egy villanyautó padlójában, ami 1880 lóerőt jelentene ebben az elrendezésben.
2
A gyártó is úgy jellemezte ezt a motortípust, mint ami kifejezetten hipersportos villanyautókhoz jó, bár azt egyelőre nem árulták el, hogy van-e már vevőjük rá. Nem lenne meglepő, ha lenne: manapság minden nagy autógyártó elektromos típusokon dolgozik, és új nevek is gyakran bukkannak fel nagyobbnál nagyobb szabású villanyautós tervekkel.