A Toyota nagy hangsúlyt fektet az élvezetes autózás letéteményesének imidzsére, a megbízható, de unalmas közlekedőedények mellett egyre másra mutatják be az olyan komoly/vidám sportmodelleket, mint a GR Yaris. Egy szabadalmi kérelem (letöltődő pdf!) szerint az elektromosítás után is megtartanák a hagyományokat: ál-kéziváltó kerülhet a villanyautóikba.
Az elektromos hajtás természetéből fakadóan nem igényel váltót, emiatt kimondottan kevés gyártó alkalmazza a dolgot: az Audi e-tron GT-ben és a Porsche Taycanban találunk ilyet, ám ezek esetében sem kézzel váltható fokozatokról van szó. Utóbbi sem lehetetlen, Karotta elektromosított Porsche 912-esében, Grétában is lehet váltani, a Toyota azonban jóval bonyolultabban kívánja megoldani a normál felhasználó számára felesleges, az autórajongó számára ellenben szent funkciót.
2
A rendszer lelke egy kontroller, ami a kéziváltós autó működési modellje (a memóriájában tárolt görbék) alapján befolyásolja az elektromotor nyomatékát, ehhez a menetpedál, a pszeudo-kuplung és a pszeudo-váltókar adatait (állását és/vagy sebességét) is figyelembe veszi. A rendszer nem áll meg itt, a szabadalom szerint több különböző váltó-karakterisztikát is képes lesz reprodukálni. Mindez azt jelenti, hogy fizikai váltó és a kuplungpedál is lesz a feltehetően sportos villanyautóban, a rendszer azonban nem csak a nyomaték szabályozását végzi, de a váltási érzetet befolyásolja majd.
Nem elektromos, de sportos Toyota: