Akio Toyoda versenypályán teszteli a hidrogénhajtású belsőégésű motorral hajtott Corollát | Toyota hírek

A Toyota a Japánban futó, Super Taikyu 2021 elnevezésű versenysorozaton egy hidrogén meghajtású (ám belsőégésű és nem üzemanyagcellás) Corollával méreti meg magát, amire a vállalat fontos tesztelési és előre lépési lehetőségként tekint a hidrogénmeghajtású motorokkal szerelt járművek terén. Az autót versenykörülmények között tesztelő pilóták egyike nem más, mint a vállalat világszintű elnöke, Akio Toyoda. Mindez kiváló lehetőséget nyújt annak megismerésére is, hogy milyen kihívásokkal kell szembenéznünk a teljes karbonsemlegességet jelentő hidrogén-alapú társadalom felé vezető úton. A versenysorozatra felkészülve a Toyota tesztelte az Ausztráliában előállított, lignitből származó hidrogén tengerentúli szállítását a Kawasaki Heavy Industries közreműködésével épp úgy, mint a tiszta hidrogén Japán területén belül történő szállítását bioüzemanyaggal és üzemanyagcellás elektromos teherautók segítségével. A versenyeket követőn a célirányos fejlesztéseknek köszönhetően a Toyota javítani tudta a jármű képességeit, fokozva a teljesítményt és lerövidítve a hidrogéntartályok feltöltésének idejét, ráadásul egy új kapcsolódó rendszert is sikerült bemutatni.

A Toyota a Hankook által támogatott Super Taikyu Széria 2021 bajnokság ötödik fordulójában, az ötórás Suzuka S-tai versenyen is rajthoz áll a fejlesztés alatt álló hidrogénmeghajtású motorral szerelt járművel. A hidrogénnel hajtott belsőégésű erőforrás a Toyota karbonsemleges mobilitást célzó törekvéseinek készült. Ahogyan a harmadik és negyedik fordulóban, úgy ezúttal is az ORC ROOKIE Racing csapatának színeiben áll majd rajthoz az autó, és maga Akio Toyoda, a Toyota vezetője is részt vesz a versenyen pilótaként. Különböző iparágakból érkező emberek nagy akaraterővel és szenvedéllyel vetették bele magukat a közös munkába, szembenézve az új kihívásokkal annak érdekében, hogy a hidrogénhajtású motorral szerelt versenyautókkal hozzák közelebb a karbonsemleges hidrogén-társadalom megvalósítását. A Fuji Speedwayen rendezett versenyen a Toyota a hidrogén használatát próbálta ki a versenyautóval, majd az azt követő Autpolisban tartott megmérettetésen már a hidrogén előállítása terén próbálta növelni a lehetőségeket. A suzukai viadalon ezúttal a szállítás kihívásával néznek szembe. Egészen pontosan ausztrál lignitből előállított hidrogént használ majd autójának meghajtására a Toyota az ötödik fordulóban. Ez a hidrogén három vállalat közös segítségével jut majd el Japánba, majd azon keresztül a verseny helyszínére. Ezek pedig a következők: a Kawasaki Heavy Industries, Ltd. (Kawasaki Heavy Industries), az Iwatani Corporation (Iwatani), és az Electric Power Development Co., Ltd. (J-Power).

A Toyota vállalja a tiszta hidrogén-társadalom megvalósításának kihívását, méghozzá a hidrogén szállítása közben Japánban kibocsátott széndioxid mennyiségének csökkentésével is. Mindezt bioüzemanyaggal hajtott és üzemanyagcellás teherautók használatával éri el az autógyártó. Ami a járműveket illeti, a rugalmas fejlesztés révén elősegítik a további fejlődést, és új, összekapcsolt rendszereket vezetnek be a fejlesztési helyszíneken, amelyek hozzájárulnak a járművek továbbfejlesztéséhez.

A Fuji Super TEC 24 órás viadalon való részvétel óta a mérnökök számos problémát fedeztek fel, amelyek megoldásában is egyre gyorsabbak lettek. A Toyota továbbra is együttműködik majd más iparágakkal annak érdekében, hogy a projekt keretében felfedezett problémákra megoldást találjon.

A cikk forrása: toyotabuda.hu