A vezetéstámogató rendszerek egységes elnevezéséért lobbiznak a fogyasztóvédők

Fogyasztóvédők egy csoportja szabványosítaná a vezetőtámogató rendszerek (ADAS) elnevezéseit, miután az egyes gyártók fantázianevei zavart kelthetnek a felhasználókban – írja a Carscoops.

DSCF6352

A független terméktesztekkel, oknyomozó újságírással, fogyasztóközpontú kutatással, közoktatással és fogyasztói érdekképviselettel foglalkozó Consumer Reports is bejelentette, hogy csatlakozik az AAA, a JD Power, a National Safety Council, a PAVE és a SAE International azon törekvéséhez, hogy egységesítsék a különböző autógyártók által az ADAS különböző funkcióira használt megnevezéseket. Azok ugyanis jelenleg rendkívül eltérőek, ami könnyedén megzavarhatja a fogyasztókat, emellett megnehezítheti a járművek működésének megértését.

A fogyasztóvédő szervezetek szerint a gyártók a marketing nyelvét használják akkor, amikor megpróbálják ábrázolni a vezetőtámogató rendszereiket, így nem csak azt nehéz megérteni, hogy egy jármű milyen tulajdonságokkal rendelkezik, hanem azt is, hogy a különböző funkciók mire valók pontosan.

Amire a szervezetek szeretnének egységes kifejezéseket használni: ütközésfigyelmeztetés, ütközés-beavatkozás, vezetésirányítási asszisztens, parkolássegítő, vezetőfigyelő és az egyéb vezetőt segítő rendszerek. Emellett úgy vélik, az egységes megnevezésekkel megszűnnének a félreértések azzal kapcsolatban is, hogy az egyes márkák miben különböznek egymástól.

Csak egy példa: a Subaru, a Cadillac és a Toyota egyaránt használ automatikus vészfékezést a járműveiben, ugyanakkor mindegyik máshogy hívja azt. És akkor még nem beszéltünk az egyéb rendszerekről, mint például a sávtartó asszisztensről, az adaptív sebességtartó automatikáról vagy az aktív parkolássegítőről. Vagy ami még rosszabb, az olyan rendszerekről, mint a Tesla Autopilotja és Full Self-Drivingja.

A cikk forrása: totalcar.hu