Június 15-én tartották a Toyota éves ülését, amelyen a márka technológiai igazgatója, Masahiko Maeda a modellstratégia kapcsán tért ki a vállalatot érő kritikákra: egyértelműen a karbonsemlegesség a cél (ezt mutatja, hogy 2030-ig 60 milliárd dollárt terveznek elkölteni elektromosított modellekre), de az átmenet ütemét a vásárlók határozzák meg.
Egyértelműen állást foglaltak amellett, hogy a különböző piacok különféle igényeinek megfelelően széles kínálatot, a lehető legtöbb hajtásváltozatot kell biztosítaniuk, ami azt jelenti, hogy a közeljövőben kitartanak a meglévő hibridek és az üzemanyagcellás technológia mellett is.
A Toyota helyzete azért különösen kényes, mert a hibridek révén régóta a környezetbarátabb márkák közé sorolták, ám az elmúlt években kiderült, hogy a belső égésű motorok kivezetése és a kibocsátási szigorítások ellen lobbiztak, tovább rontja a megítélésüket, hogy nem hajlandóak egyértelműen elköteleződni a tisztán elektromos hajtás mellett.
A kritikus hangok az ülés után sem csitultak, a Toyotát felkérdező, egyben részvényes dán nyugdíjalap, az AkademikerPension képviselője szerint a fogyasztói preferenciákat csak alibinek használják, hogy lassítsák az átállást és elfedjék a lobbitevékenységet. A márka azzal érvelt a hibridek mellett, hogy azok átmeneti megoldást jelentenek az olyan piacokon, amelyek infrastrukturális szinten nem állnak készen a villanyautókra.
A Toyota első tisztán elektromos típusát, a bZ4X-et idén kezdik el forgalmazni, menetpróbánkat itt olvashatják.
Forrás: Reuters
És ha a Toyota éppen nem környezetbarát, akkor ilyen is lehet: