A Suzuki és az Opel is gyengült a magyar piacon

Több mint 18 ezer új autót helyeztek forgalomba az év első két hónapjában, ez 3 százalékos növekedést jelent. A piaci részesedések változása alapján olyan volumenmárkák kerültek a sor végére, mint a Suzuki, az Opel, a Skoda vagy éppen a Ford. A Toyota, a Dacia és a VW viszont örülhet. 

Növekedésben maradt a magyar újautópiac, a januári 2,8 százalékos növekedés után februárban 3,2 százalékkal nőtt az forgalomba helyezett új autók száma – derül ki a Datahouse szerdán publikált adataiból. (Ez a statisztika nem veszi figyelembe a reexportot, amelynek keretében egy-egy autó bejön az országba, rendszámot kap, majd azonnal kivonják a forgalomból és külföldre távozik, ez pedig torzítja a statisztikát.) 

Mindenesetre papíron több mint 18 ezer új autó kapott rendszámot az év első két hónapjában, ez pedig 3 százalékos bővülésnek felel meg éves összevetésnek. A darabszámok alapján a Toyota van az élen 2871 autóval, a második a Volkswagen kereken 1500 kocsival, majd a Suzuki következik 1343 darabos eladással. 

Márkarangsor a forgalomba helyezett új autók száma alapján

Helyezés Márka forgalomba helyezett autók száma 2023 január-február (darab)
1 TOYOTA 2871
2 VOLKSWAGEN 1500
3 SUZUKI 1343
4 FORD 1336
5 KIA 1298
6 DACIA 1123
7 SKODA 1109
8 BMW 922
9 HYUNDAI 721
10 MERCEDES 714

Érdemes azonban megnézni, hogyan alakult a márkák piaci részesedése a múlt év első két hónapjához képest, így ugyanis azért más lesz a sorrend.

Igaz, a Toyota marad az élen, az idén már közel 16 százalékos részesedést mondhat magáénak, vagyis  a japán cégtól származik minden hatodik forgalomba helyezett új autót. A Dacia piaci része 6 százalék fölé nőtt az egy évvel korábbi 5 százalék alatti szintről. A VW 1,5 százalékpontos javulással ebben az évben a piac 8,3 százalékát uralja. A múlt évben lényegében marginális szereplőnek számító Tesla 1 százalék fölé került. 

A márkák sorrendje a piaci részesedésük növekedése alapján

Helyezés Márka Piaci részesedés 2023 első két hónapjában
Market share
Változás éves alapon (Százalékpont)
1 TOYOTA 15,9% 3 százalékpont
2 DACIA 6,2% 1,8 százalékpont
3 VOLKSWAGEN 8,3% 1,5 százalékpont
4 BMW 5,1% 1,4 százalékpont
5 FIAT 3,1% 1,3 százalékpont
6 TESLA 1,1% 1,1 százalékpont
7 MG 1,1% 1,1, százalékpont
8 HYUNDAI 4,0% 0,8 százalékpont
9 RENAULT 2,5% 0,8 százalékpont
10 AUDI 3,3% 0,8 százalékpont

A piaci részesedéseket nézve az is kiderül, hogy bár a darabszámok alapján a Suzuki az élbolyba tartozik, a részesedése a felére csökkent a piaci aránya, így 7,44 százalékos eredményt ért el az idei év első két hónapjában. Ebben az összevetésben a sor végén került több volumenmárka: az Opel piaci aránya 1,2 százalékponttal 3 százalékra, a Skodáé 1,4 százalékkal 6,14 százalékra, a Fordé pedig 2,7 százalékkal 7,4 százalékra csökkent. 

A cikk forrása: totalcar.hu