a gyors észt murván száguldanak – Toyota hírek

Sajnos Ott Tanak azóta valamelyest beleszürkült a mezőnybe, s 2021-ben már nem tőle volt hangos a sajtó, hanem attól a Kalle Rovanperától, aki első rali világbajnoki győzelmét Észtországban gyűjtötte be és idén nagy előnnyel vezeti az egyéni ponttáblát és jó úton halad első egyéni világbajnoki címe felé. A 21 éves sztárpilóta a hétvége esélyese, duplázhat azon a helyszínen, ahol történelmet írt tavaly azzal, hogy minden idők legfiatalabb raligyőztesévé avanzsált.

A Szafari Rali nagyon megterhelő volt a csapatok számára, de a Toyota így is behúzta az első négy helyezést. Kalle Rovanpera, Elfyn Evans, Takamoto Katsuta és a negyedik helyezett Sebastien Ogier is mindent beleadott és ez kifizetődő volt számukra. Kérdés mire lesz képes a finn központú csapat Észtországban egy másfajta murvás felületen.

Hirdetés

Elsőre azt mondanánk, hogy egy ilyen szép Afrikában szerzett eredmény után nem lehet más célja a hétvégére a Toyotának és 21 éves pilótájának, mint egy újabb győzelem begyűjtése. Ami nem tűnik lehetetlen küldetésnek, lévén idén két ralit kivéve az összes többi verseny győztes trófeája Harri Rovanpera fiához és a Toyotához került és a fiatal finn 65 pontos előnnyel áll az egyéni ponttábla élén.

„Természetesen nagyszerű számomra, hogy az Észt Rali következik. A tavalyi győzelem szuper volt, nagyon erős hétvége volt az számunkra. Idén más körülmények között utazunk oda. Mivel vezetem a világbajnokságot én fogom nyitni az utat, de remélhetőleg ismét szép eredménnyel távozunk majd. Mindig is élveztem az ilyen ralikat, ahol gyors murvás utak vannak, ezek fekszenek nekem. Fontos, hogy magabiztosan érezzem magam az autóban, mikor ilyen tempóban vezetek. Sok munkát végeztünk a tesztelés során, hogy megpróbáljuk beállítani az autót úgy, ahogy szeretnénk.” – nyilatkozta Kalle Rovanpera, akire hárul a hétvége elején a sepregetés szerepe, s amely feladja a leckét a győzelmi céljainak.

Az idén zsinórban megrendezett öt murvás raliból a negyedik jön a hétvégén. Hiába, murva és murva között is van különbség. Sőt az Észt Rali és az ezt megelőző Szafari Rali nem is különbözhetne jobban egymástól. Észtországban gyors és puha murva várja a ralisokat, ezzel szemben Afrikában a kemény és töredezett utakkal vívtak ádáz csatát a csapatok.

A rali
A rali főhadiszállását és a szervizparkot idén is Tartuban rendezik be, az Észt Nemzeti Múzeumnál. A 2022-es Észt Rali három napon át tart, s a 24 gyorsasági szakasz 314,26 km-t tesz majd ki. Gyors murvás utak várnak a mezőnyre, sok dombos, ugratós szakasszal. Technikásabb részek is lesznek hol széles, hol szűk hegyi utakkal.

A csütörtöki Tartuban rendezett rajtceremóniát követően elindul a verseny egy rövid szuperspeciális gyorsasági szakasszal a szervizpark közelében. A pénteki nap lesz a rali leghosszabbja, 139,18 km-nyi gyorsasági szakasszal. Itt rendezik a rali leghosszabb gyorsasági szakaszát is, a 24,35 km hosszú Peipsäärét. Szombaton az Észtország téli fővárosának titulált Otepää körül zajlanak az események. Érdekes módon a város neve azt jelenti, hogy „Ott feje”, így Ott Tanak biztosan otthon érzi majd magát. Vasárnap lesz a legrövidebb nap, amely a Kambja Power Stage zárul majd.

A világbajnokság állása a Szafari Rali után:
Pilóták
1. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 145 pont
2. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 80 pont
3. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 62 pont
4. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT NG 62 pont
5. Craig Breen (IRL) M-Sport Ford WRT 60 pont
6. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 57 pont
7. Sebastien Loeb (FRA) M-Sport Ford WRT 35 pont
8. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 34 pont
9. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 34 pont
10. Gus Greensmith (GBR) M-Sport Ford WRT 28 pont

Gyártók
1. Toyota Racing WRT 246 pont
2. Hyundai WRT 184 pont
3. M-Sport Ford WRT 144 pont
4. Toyota Racing WRT NG 68 pont

A cikk forrása: automotor.hu