"1000 kilométeres" hadüzenetet kapott a hatótávpara

Két éven belül tőzsdére akarják vinni a hibrid szilárdtest-akkumulátorokat fejlesztő kínai WeLion vállalatot, amely olyan technológiában utazik, ami új szintre emelheti az elektromos autózást.

Két éven belül tőzsdére akarják vinni a hibrid vagy más néve

A pekingi WeLion New Energy Technology nevű céget 2025-ig tőzsdére akarja vinni a cég vezetősége – vette át a Bloomberg hírét a Yahoo Finance. A tervet Li Hung professzor, a vállalat alapítója árulta el: 2025-re a jelenlegi hússzorosára, 10 milliárd jüanra (nagyjából 500 milliárd forintra) növekedhet a vállalat bevétele.

1000 kilométeres ígéret

A WeLion az úgynevezett szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésével foglalkozik, ezen belül pedig hibrid, tehát részben folyékony elektrolitot használó akkukat szállít a Nio villanyautó-gyártó es6 autóihoz.

Nio es6.png

Ezzel bevihet egy gyomrost versenytársainak, ugyanis 150 kWh teljesítményű akkupakkja 1000 kilométeres hatótávolságot kínál, miközben egy másik amerikai gyártó, az egyik legspécibb megoldást kifejlesztő amerikai Lucid autója hagyományos akkumulátorral csak 840 kilométert, a Tesla egyik nagy hatótávú modellje 640 kilométert tud. 

A WeLion akkumulátorának cellái kilogrammonként 360 wattóra teljesítményt produkálnak, míg a Tesla4680-as akkumulátora esetén ez a mutató csak 300 wattóra/kilogramm – derül ki a szöüli  Shnyoung Securities részvénypiaci elemzésekkel is foglalkozó cég adatai szerint. A szilárdtest-akkumulátorok az említett hatótávolsággal az elektromos autókkal kapcsolatos hatótávfrász megszüntetését ígérik, ezért minden nagy autógyártó érdeklődik irántuk. A Toyota saját maga foglalkozik ezzel a technológiával. Hátrányuk, hogy drágák. A WeLion ennek ellenére négy új gyártóbázist épít Kínában. Ezek segítségével a jelenlegi 6 GWh-ról 30GWh-ra akarják feltornászni éves gyártási kapacitásukat.

Helyén kezelik

Li professzor tagja a Kínai Tudományos Akadémiának is. Társalapítója a viszonylag olcsó nátriumalapú akkumulátorokat gyártó HiNa Battery Technology nevű társaságnak. Szerinte a folyékony és szilárd technológiátötvöző hibrid akkumulátorok jó egyensúlyt teremthetnek biztonság, ár és teljesítmény között. A szilárdtest-akkumulátorok esetén ugyanis azzal is számolni kell, hogy nagyobb energiasűrűségük miatt veszélyesebbek.

Li is elismeri ugyanakkor, hogy ezzel a technológiával nem fognak rövid időn belül nagy piaci részeszesedést szerezni. Először a luxusautók vásárlói lesznek abban a helyzetben, hogy meg tudják fizetni a felárat, amit drágasága okoz. A WeLion piaci részesedése 2025-ben egy százalék körül alakulhataz akkupiacon.

A cikk forrása: totalcar.hu