1.6 HDI: Isten nem bottal ver

Helló Doki!

Családi autó vásárlás előtt állunk. Valószínűleg Citroen C4 Picasso lesz 1.6 HDI-vel. Ha meglesz az autó, az általános olajok, szűrők, vezérlésszett mellett mi az, amit érdemes cserélni, megnézni? Hallottam a tűzkarikacseréről, mi az amit mindenképp javasolnál, mert nagy gondot előzhetek meg vele?

P9084268

2009-2011. körüliket néztünk. Turbóval kapcsolatban valami? Mégse fiatal már…

Az autó átnézésekor mi az, amire nagyon figyeljünk? Típushibák, betegségek? Plusz ha meglesz, tízezrenként olajcsere, idő a turbónak visszahűlni, még valami, amire figyelni kell ennél a típusnál?

Ákos

Kedves Ákos!

Ez egy nagyon megosztó motor. Vannak, akik istenítik, mert sosem megy tönkre, és megtettek vele csilliárd kilométert. Márkaklubokban látható számos példány, amelyik félmillió kilométert (vagy többet) megfutott – a szervizháttérről/költségekről nincs infó. A másik tábor rendszeresen megszívja vele, és lefelé mutat a hüvelykujja az eredmények osztályzásakor.

IMG 9706

Mivel szervizben dolgozom, nálunk ez utóbbi a gyakoribb, általában levüket eresztve, csühögő injektorokkal, zörgős lendkerékkel, világító hibalámpával, EGR-hibával, izzítógyertya-problémával, vagy teli/kiütött részecskeszűrővel érkeznek be ezek a járművek (is) a parkolónkba. Szívből kívánom az 1.6 HDI-t kedvelő autósoknak, hogy továbbra is gondmentesen suhanjanak a járműveikkel, de én nem javasolhatok egy olyan járművet megvételre, amelyet magamnak soha nem vennék meg.

Sajnos az említett típus benzinmotorja sem a hagyományos PSA erőforrás, viszont Novoth Tibi rendesen felkészült a Prince-motoros autók javítására, megfelelő karbantartással kellemesen üzemeltethetőek.

Csak akkor vegyél dízelt, ha valóban sokat és hosszú távokon utazol. A megtérülés is csak ebben a felhasználásban realizálható, minden más esetben leginkább kockázatot és fejfájást veszel borítékolt kivitelben. Európa-kerülésre azonban nem a szóban forgó dízelt venném, akkor már legyen mondjuk egy D5 Volvo akár SUV, akár kombi kivitelben.

Az injektorok tűzkarikáinak és a szívócső tömítéseinek cseréje valóban előfordul a nevezett motornál, az injektor leszorítóinak rendszeres utánhúzásával a probléma elodázható, de idővel sor kerül rá. Megelőzőleg megbontani esetleg akkor érdemes, ha a szívócső olajfolyása látható (a szelepfedél környéke nagyon olajos ebben az esetben). A berohadt izzítógyertyáktól viszont mentsenek az égiek, a motor tervezésénél egy cseppet sem gondoltak a javíthatóságra (ez általános mai gyártói szemlélet).

DSC08887

Megvásárlás után egy teljes körű műszaki átvizsgálás alapvető, legyen pontos képed az állapotról. Így a várható költségek tervezhetővé válnak. Az olajcsere említett gyakorisága a gépnek jót tesz, a környezetnek kevésbé, de ez van. A fentebb említett pár hibagócot tartsd szem előtt, a szervizmúlt itt NAGYON fontos. A vezérlést inkább 150 ezer km körül érdemes cseréltetni, a gyári 180 ezer (más gyártónál akár 240 ezer km) tartalmaz kockázatokat.

Ha gondmentes autózásra vágysz családi méretben, én vennék egy benzines egyterű/SUV/kombi Hondát (vagy bármit, ami EGYSZERŰ), esetleg megbolondítanám LPG-vel (mert a kettős üzem gyorsan megtérül és kockázatmentes), és uccu neki! De a kommentszekcióban úgyis megkapom a magamét. Ez van, állom a sarat. Nemsokára Parkoló Parádé! Gyertek csevegni, hibát elemezni, diagnosztikai adatlapok felett hümmögni. Szimatoljunk jó öreg benzinszagot, amíg tehetjük.

Remélem segíthettem!

Gulyás Márk – www.deltamark.hu

Információk a következő Totalcar Parkoló Parádéról!

A következő, 35. Parkoló Parádé 2022. május 15.-én, vasárnap 12-18 óra között lesz a Hungexpó területén.

Tervezett programok (folyamatosan frissül):

  • Mesterkurzus: Sok érdekes program mellett természetesen tartunk előadást is, amelyet ezúttal Bácsi Gergely prezentál. Vele már több videóban beszélgettünk, és bár többnyire a rettenetesnél kicsit erősebbre tuningolt Toyota Suprákról ismerik, nem ijed meg sem a Honda szívómotoroktól, sem az az Audi turbósaitól. Előadásában arról fog beszélni, hogy HOGYAN NE tuningolj autót!
  • Autódoki live – ingyenes élő diagnosztika és tanácsadás Autódoktorunktól, kollektív pingvinezés nyitott géptetők mellett. Hozott krehácsra ingyenes ráolvasás, szakértő hümmögés évtizedes rutinnal!
  • Parádés bazár, hogy ne menj haza üres kézzel!
  • Ökumenikus érdekesautó-nézegetés, és barátkozás parkolószerte.


Gyerekeknek:

  • A nagy népszerűségnek örvendő ingyenes gokartozás a Kalandozóparktól a 3-as fogadó előtti díszkövön.
  • Kilátogat a Szomjoltóság csapata egy csodaszép oldtimer Mercedes 710 tűzoltóautóval és rengeteg programmal, ráadás hűsítéssel, ha túl meleged lenne!

Fontos infók

A rendezvényen előre (az alábbi gombra kattintva) vagy a helyszínen megváltott belépővel lehet részt venni. A jegy elővételben 2022.05.15. 11:30-ig 1200 Ft/fő (szépkártyával is lehet fizetni), a helyszínen váltva 1750 Ft/fő


A jegy egyszeri belépésre illetve behajtásra jogosít a Totalcar Parkoló Parádéra és annak minden kiegészítő programjára a Hungexpón (Bp. 1101, Albertirsai u. 10.).

Látogatói kapunyitás 12 órakor.
Belépés: autóval az 5-ös, gyalogosan a 3-as kapun.

A rendezvényre bármilyen gépjárművel ingyen be lehet hajtani, amennyiben az abban tartózkodó személyek érvényes jeggyel rendelkeznek.

A motorosoknak külön parkolót jelöltünk ki, amit táblával is jelzünk. Kérjük, lehetőleg oda parkoljatok.

A PP-re kutyák és egyéb háziállatok ingyenesen hozhatók, a látogató gazda felelősségére.

Aki drónfelvételeket kíván készíteni a területen, a jelenleg érvényes jogszabályok értelmében előzetes engedély birtokában teheti ezt. A helyszínre vonatkozó engedélyt a rendezveny@mail.totalcar.hu címen kérhetitek.

A rendezvény szervezői fenntartják a jogot a belépők és behajtók számának korlátozására, tekintettel a helyszínek befogadási képességére és az aktuális szabályozásra.

Az eseményen bármilyen marketing tevékenység csak a rendezőség engedélyével történhet!

A rendezvény sajátosságaiból adódóan külön felhívjuk a látogatók a figyelmét a kulturált autó- és egyéb járműhasználatra!

unnamed

Az autós rendezvény veszélyes üzem. A szervezők törekednek a biztonságos keretek biztosítására és betartatására, de ennek ellenére történhetnek balesetek. A jegy megvásárlásával ezt tudomásul veszi, és lemond minden kártérítési jogáról a szervezőkkel szemben.

Amennyiben ezt nem képesek betartani, a rendezvény szervezői fenntartják a jogot, hogy a további rendezvényekről kitiltsák a szabályok megszegőit!

Előjelentkezés árusnak (élelmiszert és italt árusítók sajnos nem tudnak jelentkezni!), szponzornak, stb.: rendezveny@mail.totalcar.hu

A rendezvényre a Totalcar Általános Szerződési Feltételei érvényesek.

A Totalcar adatkezelési tájékoztatója itt olvasható.

Parkoló Parádé a Totalcaron

Hitbeli kérdések az utakon és a garázsokban
Totalcar Mesterkurzus az autós és motoros hitekről és tévhitekről. Tanulság: a tények sem az ellenségeink.
Legenda elől lopja a show-t a pusztító Yaris
Piros Mondial, gyönyörű RX-7-es, kabrió M3, csodálatos Mercik és gyönyörű Prelude is felbukkan a Parkoló Parádén.
  • Nem minden csak móka és kacagás
  • Vigyél haza egy darabka Totalcart a Parkoló Parádéról
  • Pedálos Moszkviccsal Afrikában!
  • Mesterkurzus: az autón a két rendszám közti rész tud elromlani

A cikk forrása: totalcar.hu