Üzemanyagcellás teherautót mutatott a Toyota

Bár a személyautók esetében viszonylag egyértelmű, hogy az elektromos hajtás válthatja a belső égésű motorokat, a teherautók esetében könnyen lehet, hogy a hidrogénhajtás lesz a jó megoldás.

 

Nikola és az Iveco már mutatott egy efféle teherjárművet, és most a Toyota teherautó-márkája, a Hino is készített egy nagy teherautót üzemanyagcellás hidrogénhajtással. Az alapot a dízelmotoros Profia nehéz teherautó jelentette, ez kapott új hajtást, illetve a buldogfülkés kialakításhoz mérten viszonylag áramvonalas kialakítású felépítményt.

Az így kialakított prototípus állítólag már most 600 kilométert tehet meg egy töltéssel, de ami ennél is fontosabb, az utántöltése sem vesz igénybe többet néhány percnél. A hajtás persze itt is elektromos, és egy kisebb Li-ion akkumulátort is beépítettek a rendszerbe, de ezekről egyelőre nem sok részletet közölt a japán gyártó.

A gyorsabb tölthetőség ellenére persze az üzemanyagcellás hajtásnak is akadnak még buktatói, így a viszonylag magas ár és a töltőhálózat hiánya is az elterjedése ellen szól, de úgy néz ki, a Toyota ezeket nem látja legyőzhetetlen akadályoknak.

2011-ben kíséreti szinten megvalósították az üzemanyagcella mobil áramforrásként történő alkalmazását. A két vállalat 2015-ben mutatta be az első generációs Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás technológiáját megduplázva alkalmazó, 76 utas szállítására alkalmas buszt, amely külső fogyasztók (például épületek vagy berendezések) energiaellátására is alkalmas volt. Szintén közös fejlesztés eredményeként született meg az a Toyota SORA busz, amely 2018 márciusa óta sorozatgyártásban készül, és az idei év végére várhatóan százas nagyságrendben szolgálja ki Tokiót és környékét.

A cikk forrása: https://totalcar.hu/