Megújult a legnépszerűbb Lexus

A Lexus továbbfejlesztette legnépszerűbb európai (és magyarországi) modellje, az NX crossover stílusát. Az idei év első tíz hónapjában a márka hazai értékesítéseinek közel 50 százalékát kitevő, 97%-ban hibrid változatban gazdára találó sláger SUV új frontrészt, átrajzolt fart és új stílusú kerekeket kapott, utasterében pedig új színsémák, nagyobb központi kijelző, áttervezett sebességváltó kar és kezelőszervek várják a vásárlókat.

2014-es bemutatkozása óta a világ vezető prémium hibrid autógyártója, a Lexus NX névre keresztelt crossovere gyorsan népszerűvé vált; olyannyira, hogy mára a Lexus európai értékesítéseinek több mint 30 százalékát ez a modell teszi ki (idehaza idén ez elérte a 48,3%-ot). Az autó népszerűsége még a Lexus várakozásait is felülmúlta, az NX minden piacon sorra túlszárnyalta az értékesítési terveket.

A Lexus arra törekedett, hogy megőrizze az NX alapvető stílusjegyeit, amelyek annyira népszerűvé tették az autót a vásárlók körében, ezért azokra a részletmegoldásokra összpontosított, amelyektől még hatásosabbá válik az autó látványa. Új megjelenésű a hűtőrács, átalakult az első lökhárító, újak a LED fényszórók és irányjelzők. Az autó hátsó részén új formájú lökhárítót és lámpatestet találunk, és új könnyűfém keréktárcsák is megjelentek.

Az NX dizájnjának egyik meghatározó eleme a csekély energiafogyasztású LED-fények használata. Mindkét fényszóróban hat nagy fényerejű LED-dióda található, amelyekből három az L-alakú tompított fényt adja.

A Lexus néhány részletmegoldás megváltoztatásával még ergonomikusabbá alakította az új NX kezelőszerveit és kapcsolóit. A leglátványosabb változás a központi multimédia kijelző méretének növelése: a Lexus prémium navigációval felszerelt modellekben az eddigi 7 helyett 10,3 colos képernyő található, de a Lexus Display Audio rendszerhez is nagyobb, 8 colos kijelző tartozik. A klímaberendezés középkonzolon elhelyezett kezelőfelülete ergonomikusabb lett, mivel több gombot is könnyebben kezelhető billenőkapcsoló helyettesít. A kellemes tapintású kapcsolók felületét apró, domború fém Lexus L-motívum díszíti.

Bent a középkonzolt erőteljes ezüstszínű keret díszíti, ami a műszerfalba is belenyúlik, és amit két oldalt puha és jól tartó bőr térdtámaszok fognak közre. A gazdagabb felszereltségű modellváltozatokban fabetétek is találhatók, az F Sport kivitel utasterét pedig karbonszálas hatású és alumínium dekorációs betétek díszítik.

A kényelmes használatot szolgálják a motorosan ledönthető hátsó ülések, amelyekkel mindössze 10 másodperc leforgása alatt sík padlójú rakodótér alakítható ki. A ki- és bepakolás is egyszerűbbé vált, mivel az új NX-ben is feltűnik az “érintés nélkül” nyitható és zárható, elektromos mozgatású csomagtérajtó.

A Lexus már eredetileg is arra tervezte az NX-et, hogy élvezetes vezetési élményt és kényelmes utazást kínáljon. A mérnökök most tovább tökéletesítették az autó futóművét; a változások elsősorban azt szolgálták, hogy a felfüggesztés még merevebb legyen, ami tovább javítja a menetstabilitást és kormányreakciókat. Az adaptív futóművet is továbbfejlesztették, s a szerkezet az újonnan alkalmazott fokozatmentes vezérlésének köszönhetően még precízebb irányíthatóságot, kisebb oldalirányú dőlést és kényelmesebb rugózást biztosít.

Utóbbi a mindenkori útviszonyoknak és a vezetési stílusnak megfelelően, mind a négy keréknél szabályozza a lengéscsillapítók működését. Amikor például az autó rossz úton halad, a lengéscsillapítás lágy hangolásra vált, hogy ne romoljon a rugózási kényelem. A csillapítás mértéke kanyarodás közben is változik, így az NX stabilabb marad.

Az NX vezetője a középkonzolon elhelyezett forgókapcsolóval választhat a Normal, Eco és Sport üzemmódok között. A forgókapcsolótól balra található gombbal külön kapcsolható az EV (elektromos hajtás) fokozat. A gázreakciók attól függően változnak, hogy az adott üzemmód a takarékos autózást vagy az élvezetes teljesítményt helyezi előtérbe. A kiválasztott üzemmód egyúttal a kormányrásegítés mértékét és a lengéscsillapítók beállítását is meghatározza. Az opcióként adaptív futóművel felszerelt NX F Sport modellváltozatokban egy további üzemmód, a Sport+ beállítás is a vezető rendelkezésére áll.

A cikk forrása:http://www.autoblog.hu