Maga alá gyűrte a Földet – Toyota Hilux

Ó, igen, a pickup. A pickup, amely a mai napig alvázat hord kabinja alatt, amelynek a hátsó hídja még mindig igazi híd, macsósan merev, amelyben őszintén zajong az egyszerű dízel, amelynek padlójából a szerkezet gépgyomrába nyúló botok regimentjét kapcsolhatja, aki el mer menni terepen a végsőkig, amelyben gépészet gyanánt nincs más, csak dugattyúk, vastömbök és néhány masszív, zörgő fogaskerék.

A Toyota az elsőkként jelent meg Európában a Hiluxszal, időben (1968), elismertségben egyformán. Utóbbit tépázzák már sokan, mert a Nissan, a Mitsubishi, a Mazda, a Ford, a Volkswagen mind készít igen fáintos kisteherautókat, ezek szorongatják a nagy öreget. De ha a világon, vagy akár csak Európában az össz-eladásokat nézzük, a Hilux megverésére senkinek semmi esélye, még jó darabig. A Hilux a legkedveltebb, legmegbízhatóbb, legjobb pickup, pont. De itt is pokoli a küzdelem – ezért a Toyota most úgy döntött, kicsit bekapcsolja a turbóbúsztot, és elébe megy a többiek ötleteinek. Elnyargal messze, mert nehogy már.

A 2016-os Hilux továbbra is létraalvázas, merev hátsó hidas, laprugós, dízelmotoros, kapcsolható összkerekes. Annyit tud, hogy lassan nem marad számára terep, ahol bizonyítani tudna, mert már maga alá gyűrte az egész Földet. Namíbia volt a cél…Namíbiában nincs semmi, csak iszonyat mennyiségű dűne, a világ összes homokja.

Új Hilux metálpirosban és metálkékben, persze mind összkerekes verzió (ide vicc lenne a 4×2-es), dél-afrikai gyártásúak, de ugyanezt szállítják Európába is. Egyféle motor, az új, 2.4 D-4D, változó geometriájú turbóval, 150 lóerővel és 400 newtonméternyi tekerőképességgel. Egyikben hatgangos kézi váltó, másikban hatgangos automata – érdekes, utóbbival jobb a gyorsulás – 0-100 12,8 s,13,2 s ellenében, a végsebesség 170 (a 2×4-esé 175). Egy ekkora pickup ezt tudja, értik, ugye?

Egykedvűen dagasztották a homokot, felcaplattak, lecsúsztak, kikerültek, üveghangon sikítottak egész nap.

Még a korrózióvédelemre is gondoltak, az alvázzal például 20 évre számolnak. Ami azt jelenti – minimum húsz évig eltart a Toyota szerint.